Mina Barbies

Idag fyller barbie 50 år. Grattis!



Jag hade alla mina barbies i en gigantisk låda när jag var liten. Där fick dem sova när jag lekt färdigt för dagen. En gång hade jag en av mina killkompisar på besök. Han fick såklart också leka med mig och mina barbies. Jag gav honom Ken dockan, den som jag önskade mig i flera år och tillslut fick. Jag var överlycklig. Då hade jag mitt harem av en man och hans tjugo kvinnor.

Min kompis tyckte inte riktigt om att leka med barbies (vilket jag idag förstår) så han ryckte bort ett ben på Ken dockan. Jag var blev så fruktansvärt ledsen och efter det tog jag aldrig fram mina barbies när han skulle komma på besök. När Ken hade gått benlös ett tag insåg jag sedan att det bara var att sätta fast benet igen. Just då var det ett traumatiskt ögonblick i min barndom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0