Damn robots!

Två svenska robotar kom häromveckan till vår arbetsplats, just nu tränas dem upp för att göra vårt jobb. Vilket betyder att 15 personer som är korttidsanställda måste sluta. Cheferna överväger vilka som ska få stanna just nu antar jag. Micke och jag kommer därför åka hem till Sverige igen efter jul som planerat. Om vi skulle får fortsätta jobba, så stannar vi här någon månad till.


Nu har iallafall några killar från vårat skift gått till vår chef och sagt att om det är nån som ska stanna här så är det svenskarna. Så vi får se vart det slutar, men räknar med att flytta hem efter Jul iallafall. Skulle vara rätt skönt. Men mer jobb i Norge ger mer pengar, vilket jag behöver. Eftersom jag både vill resa, plugga, shoppa, flytta och allt sånt. Det är dyrt att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0