det där med kräftor

 Första gången jag skalade en hel kräfta(med klor och allt) var förra helgen med några bekanta. Emma är det största kräftskalar proffset vid bordet. Inte ett knyst på närmare en timma förrutom allt brytande och sugande hon gör när hon disikerar kräftan. När jag gjort mina två så är emma redan mätt och belåten. Efter fem stycken stjärtar ger jag upp, jag måste ju skala sjukligt många om jag ska bli mätt på de där kräftorna. Tar ett vitlöksbröd och senare ett till för att mätta mig lite mer.  Är det något djur som jag har dålig koll på så är det kräftor, räkor, och alla i den familjen.


Läste precis Alex Schulmans blogg om hur man skalar kräftor. Måste ha missat väldigt väldigt mycket på kräftan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0